SEN

‘Sen’ …Aynaya baktığında gördüğün. Her karar verdiğinde ‘benim’ diyorsun. Attığın her adım, seçtiğin bütün yollar ‘ben’ diyor. ‘Ben istedim’, ‘ben yaptım’, ‘ben yapamadım’… Sonra da düşünüyorsun seni ‘sen’ yapan nedir diye? O an her şey değişiyor. ‘ben’ bir anda şekil değiştiriyor. Yontulmayı bekleyen bir taş blok, biçimlendirilmeyi bekleyen bir hamur oluyor. Hayat denilen periyot içinde attığın her adım, seçtiğin her yolda ‘ çevre’ var. Aynı bir heykeltraşın hamuru gibi, üzerine gelen her darbe sana şekil vermiş. Kimi zaman sert kimi zaman yumuşak… Hayallerin bile sana ait değil.. Ama sınır sensin yalanına inanmışsın.

Sınır hep onlardı. Korkuların, hedeflerin, yapabileceklerin, yapamayacakların hep onlar oldu. Tam kontrolü ele aldım dediğinde tepetaklak olmadı mı her şey? Ya da her şeyi kaybettiğinde şans gülmedi mi? Hayat dediğin gariplik, fazlasıyla hakimiyet ve özgürlük hissi vermesine rağmen, elinde olmayan absürdlüklerle seni meşgul etmedi mi?

Dokunamadıkların, değiştiremediklerinden, bilmediklerinden, bilmek istemediklerinden korktun o süre boyunca. ‘Onlar’a bağlıydın çünkü. Kork dediler korktun. Hatta onlara göre sevindin, onlara göre üzüldün. Onlara göre başardın onlara göre düştün. Mutluluğun bile ‘onlar’a odaklıydı. Ya kaçtıklarının sonucu, ya da kabullendiklerinin.

Kader mi? Komik olma. Sen de çok iyi biliyorsun, kendi yolunu çizdiğini. Her ne kadar kendin olamasan da.

Ama hayat dediğin ilizyon işte. Kendini kandırdığın kısa ve acımasız bir süreç. Önce sorun çıkarıyorsun, sonra da çözmeye çalışıyorsun. Bunları yaparken de kendini yaptığının doğruluğuna inandırmaya çalışıyorsun. Yine kendi uydurduğun doğruluğa. Belki de sadece o an kendinsin. En az aynadaki görüntün kadar gerçek, yine onun kadar da sanal.

deep-thought

Photo: Clark, David E., Deep Thought. Eureka blog. Apr 25, 2016. Available: http://eureka.criver.com/deep-thought/
Leave a Reply

