Futbol ve Toplum

Bu yazıyı geçen sene yazmıştım. Şifreyi kaybedince sayfa yalan oldu. Her sene aynı terane. İsimler değişiyor ama olay aynı. Bu kadar dinamik bir dünyada bu kadar durağan bir döngü içinde kalmak gerçekten şaşırtıcı. Bu cehaletin, kendinle yüzleşemememin, basitliğin resmi. Sadece futbol için değil, oynamadan bağlanılan her oyun, her şey için geçerli bu durum. Kendinen bağımsız şeylerle övünmek, bununla gurur duymak hatta bunlar için kavga etmek son derece anlamsız ve basit.

gesarhan

Şampiyonluk yarışının kızıştığı şu günlerde yine eskisi gibi maçları takip etmeye başladım. Ama bu sefer alınan sonuçlar zerre kadar ilgilendirmiyor beni. Aksine insanların davranışlarını, tepkilerini gözlemlemek için bir fırsat olarak görüyorum. Bir de zaman öldürmek için bir aktivite. Futboldan her ne kadar soğumuş olsam da belki çevremde bir çok futbol fanatiği olması nedeniyle bir türlü kopamadım. Tabii çocukluktan gelen, yılların biriktirdiği duygusallık da var biraz. Evet bir futbolun namus olduğu bir futbol  şehrinde büyümüş olmanın, lise çağlarında saatlerce yapılan tartışmaların etkisi elbetteki büyük. Şimdi görüyorum ki lise yıllarının bir kısmını harcamışız. Kimine göre futbol aptallar için. Ben ise öyle düşünmüyorum. Çünkü bu sadece futbolla ilgili değil, oynanmadan bağlanılan her şeyle ilgili. Kimisi için kafasını dağıtmak için dizi/film izlemek gibi sığınabilecekleri bir liman; kimisi için ise oynadığı için ilgi duyduğu bir şov. Ama bunlar sadece azınlık.

Özellikle gelişmemiş ülkelerde sadece bir ego meselesi. Bireysel olarak hayatta hiçbir şey başaramamış insanların, başkalarının…

View original post 712 more words

Leave a Reply

